Συμβουλές για Υποψήφιους

Οι 6 σημαντικότερες δεξιότητες που θα σε κάνουν να ξεχωρίσεις στις πωλήσεις.

6 δεξιοτητες στις πωλήσεις

Θέλεις να εργαστείς στον χώρο των πωλήσεων και αναρωτιέσαι ποιες δεξιότητες πρέπει να αποκτήσεις; Στην INGROUP συγκεντρώσαμε τις 6 κορυφαίες δεξιότητες που χρειάζεται να αναπτύξεις για να σημειώσεις μια επιτυχημένη καριέρα στις πωλήσεις.

Η εργασία στις πωλήσεις έχει ένα μεγάλο εύρος αντικειμένων πάνω στα οποία μπορείς να δραστηριοποιηθείς όπως ένδυση, υπόδηση, τρόφιμα, κινητή τηλεφωνία, είδη τεχνολογίας, βιβλιοπωλεία, εστίαση, υπηρεσίες εξυπηρέτησης κ.ά και μπορεί να είναι σε επίπεδο Β2C (δηλαδή να αφορά καταναλωτές) αλλά και B2Β (δηλαδή να αφορά εταιρείες). Επίσης, σου δίνει τη δυνατότητα να εργαστείς είτε σε τηλεφωνικές πωλήσεις είτε σε κάποιο κατάστημα με άμεση επαφή με τον καταναλωτή.

Με την έναρξη της εορταστικής περιόδου και με τη διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση για ανθρώπινο δυναμικό στις πωλήσεις, δημιουργούνται πολλές ευκαιρίες εργασίας, και για εποχικό και για μόνιμο προσωπικό.

Οι φίλοι σου θεωρούν ότι οι επικοινωνιακές σου δεξιότητες είναι το κύριο χαρακτηριστικό σου; Ο κύκλος σου ζητάει τη γνώμη σου πριν κάνει κάποια αγορά; Σε όποιο κλάδο πωλήσεων και αν θες να εργαστείς, υπάρχει ένας αριθμός από δεξιότητες που ο συνδυασμός τους θα σε κάνει να ξεχωρίσεις.

 

  1. Σε θαυμάζουν για την επικοινωνιακή ικανότητα σου

Είσαι τύπος που καταφέρνεις σχεδόν πάντα να πείθεις την παρέα σου να έρθει με τα νερά σου; Οι άνθρωποι που έχουν φυσικό ταλέντο στην επικοινωνία ξεχωρίζουν αμέσως για την ευχέρεια λόγου και τη γρήγορη ανταπόκριση τους στο να επικοινωνήσουν αυτό που θέλουν. Αυτό είναι ένα εξαιρετικά πολύτιμο χαρακτηριστικό στον τομέα των πωλήσεων.

Η επικοινωνιακή δεξιότητα βασίζεται στην ευχέρεια λόγου, στην ειλικρίνεια, την ευγένεια, την καλή διάθεση, την προσαρμοστικότητα και το κλίμα εμπιστοσύνης. Η δυνατότητα να ασκείς επιρροή και να πείθεις άλλους ανθρώπους χωρίς ποτέ να τους φέρνεις σε δύσκολη θέση είναι το Α και το Ω στις πωλήσεις.

Μπορεί κάποιοι άνθρωποι να γεννιούνται με ένα έμφυτο ταλέντο στο να επικοινωνούν αβίαστα αλλά σχεδόν όλοι οι άνθρωποι μπορούν να αποκτήσουν αυτή την επικοινωνιακή ικανότητα με την κατάλληλη εκπαίδευση και προετοιμασία.

 

  1. Γνωρίζεις καλά τον κλάδο που σε ενδιαφέρει

Αν ο κύκλος σου αναζητά τη δική σου συμβουλή πριν αγοράσει καινούργιο κινητό ή laptop και είσαι ο παντογνώστης της παρέας, τότε είσαι το διαμάντι που ψάχνουν όλες οι επιχειρήσεις στον κλάδο των πωλήσεων.

Η διαρκής ενημέρωση και ο ενθουσιασμός για τις εξελίξεις στον κλάδο που αγαπάς αυτόματα σε βάζουν στην κατηγορία των πιο περιζήτητων ταλέντων της αγοράς. Η εξοικείωση με τα trends στον κλάδο που απασχολείσαι και η άμεση ανταπόκριση σε κάθε νέα εξέλιξη λειτουργούν ως παράσημα αναγνώρισης ενός καλά καταρτισμένου ειδικού που είναι πάντα ένα βήμα μπροστά.

Το πάθος για περαιτέρω γνώση και ενημέρωση δεν κρύβεται! Οι επιχειρήσεις επενδύουν σε ανθρώπους που παθιάζονται με το αντικείμενο της εταιρείας για να τους εντάξουν στην ομάδα των πωλητών της. Πολύ συχνά, γίνονται προσλήψεις για εποχικό προσωπικό και οι άνθρωποι που έχουν αυτό το σπάνιο στοιχείο του πάθους για την δουλειά τους, τελικά εντάσσονται στο μόνιμο προσωπικό της εταιρείας και είναι πολύ πιθανό στο μέλλον να αναλάβουν θέσεις υψηλής ευθύνης.

 

  1. Ακούς προσεκτικά και ανιχνεύεις τις ανάγκες

Αν βλέπεις πως όλο και περισσότεροι άνθρωποι τρέχουν σε σένα για συμβουλές και σου εκφράζουν την εκτίμηση τους επειδή τους ακούς και τους καταλαβαίνεις, τότε έχεις το χάρισμα να ανιχνεύεις τις πραγματικές ανάγκες του πελάτη και στις πωλήσεις.

Η ικανότητα ενός ανθρώπου να είναι καλός ακροατής και κατ’ επέκταση ικανός συνομιλητής είναι ένα σημαντικό χαρακτηριστικό ενός αποτελεσματικού πωλητή. Δεν είναι τυχαίο που οι πιο αναγνωρισμένοι σύγχρονοι επιχειρηματίες έχουν τη φήμη εξαιρετικών συνομιλητών που ακούν με προσοχή και κάνουν λιγοστές αλλά καίριες ερωτήσεις, εμβαθύνοντας στις ανάγκες των ανθρώπων.

Η εστίαση στον συνομιλητή σου δίνει τη δυνατότητα να ανιχνεύσεις και να κατανοήσεις τις βαθύτερες ανάγκες του, ακόμη και αυτών που δεν εκφράζονται άμεσα. Η πράξη της πώλησης είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με αυτό το κομβικό σημείο στην επικοινωνία με τους πελάτες.

 

  1. Δημιουργείς σχέσεις εμπιστοσύνης και εκτίμησης

Σε όλους μας έχει συμβεί να ακούσουμε αυτή την έκφραση: “Αν πας σε αυτό το μαγαζί, ζήτησε να μιλήσεις με τον Χ πωλητή για να εξυπηρετηθείς καλά. Τον εμπιστεύομαι 100%.”

Την ώρα της πώλησης είσαι το πρόσωπο της εταιρείας. Η δημιουργία σχέσης εμπιστοσύνης και εκτίμησης μεταξύ πωλητή και πελάτη είναι αυτή που θα βοηθήσει στο να εμπιστευτεί ο καταναλωτής τόσο το ίδιο το προϊόν όσο και την επιχείρηση. Βασικά προσωπικά χαρακτηριστικά του πωλητή που ενισχύουν την ανάπτυξη εμπιστοσύνης είναι η ειλικρίνεια, η κατάρτιση, η ευγένεια, η συνέπεια και η αυθεντικότητα.

Ακόμα και αν οι πελάτες προτιμούν ένα προϊόν γιατί έχουν μείνει ευχαριστημένοι από προηγούμενη αγορά, όταν φτάνουν στο σημείο της πώλησης, είναι εξαιρετικά πιθανό να στραφούν σε άλλο παρόμοιο προϊόν μετά από την κατάλληλη παρέμβαση ενός ικανού πωλητή.

 

  1. Ξεχωρίζεις για την επιμονή, υπομονή και προσήλωση σου

Η οργάνωση, η σωστή προετοιμασία, η ευχέρεια λόγου και η ικανότητα του πωλητή να ακούει προσεκτικά τον πελάτη είναι βασικά προσόντα ενός επιτυχημένου πωλητή. Όμως χωρίς υπομονή, προσήλωση και επιμονή δεν μπορούν να λειτουργήσουν από μόνα τους και να φέρουν πωλήσεις.

Οι επαγγελματίες πωλητές πρέπει με υπομονή να κάνουν στοχευμένες ερωτήσεις και να ακούν κάθε απάντηση, σχόλιο και παράπονο του πελάτη ώστε να δώσουν την κατάλληλη απάντηση. Ακούν τις ανάγκες του και κρατούν σημειώσεις ώστε να συμβαδίζουν κάθε στιγμή με τις απαιτήσεις τόσο της αγοράς όσο και του πελάτη. Σε αυτό προστίθεται και η επιμονή η οποία βασίζεται πάνω στην καλή κατανόηση των αναγκών του πελάτη, ώστε με συγκεκριμένα επιχειρήματα να προχωρήσει στην αγορά του εκάστοτε προϊόντος ή υπηρεσίας.

Σε όλες αυτές τις μικρές αλλά σημαντικές λεπτομέρειες, κρύβεται η φλόγα του ενθουσιασμού και η δύναμη της υπομονής, επιμονής και προσήλωσης σε κάθε πελάτη ξεχωριστά και συμβάλλουν στο χτίσιμο σχέση εμπιστοσύνης.

 

  1. Προσαρμόζεσαι και εξελίσσεσαι διαρκώς

Όταν μπαίνει μέσα σε ένα κατάστημα ένας άνθρωπος 20 χρονών και μετά από λίγο ένας άλλος κοντά στα 50 για να αγοράσουν ακριβώς το ίδιο προϊόν, είναι συνετό να τους προσεγγίσουμε ακριβώς με τον ίδιο τρόπο; Αν το κάνουμε αυτό, είναι σίγουρο πως θα χάσουμε και τους δύο πελάτες.

Η προσαρμοστικότητα βοηθάει τους επαγγελματίες πωλητές να είναι πάντα ένα βήμα μπροστά και να ανταπεξέρχονται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών σύμφωνα με τις πραγματικές συνθήκες.

Η ικανότητα του πωλητή να ανταπεξέρχεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, όσο απαιτητικές και να είναι οι συνθήκες στο σημείο πώλησης, βασίζεται στην αρχή της προσαρμοστικότητας και της εξέλιξης. Οι επιχειρήσεις και οι πελάτες εκτιμούν πολύ τους καλούς πωλητές που δεν σταματούν ποτέ να εξελίσσονται και να αναβαθμίζουν τις γνώσεις τους.

 

Κάνε το κουίζ και δες αν έχεις έμφυτες τις δεξιότητες στις πωλήσεις

Είναι πιθανόν να έχεις ήδη όλα τα απαραίτητα στοιχεία για να γίνεις επιτυχημένος επαγγελματίας στις πωλήσεις και να μην το ξέρεις. Κάνε το ΤΕΣΤ και δες αν είσαι φυσικό ταλέντο στις πωλήσεις. Απάντησε με ένα ΝΑΙ ή ΟΧΙ.

Αν έχεις απαντήσει τουλάχιστον 4 φορές ΝΑΙ, τότε είσαι ένα ταλέντο πωλήσεων που περιμένει να το ανακαλύψουν. Ένας πραγματικά καλός πωλητής είναι εκ φύσεως φιλικός, εγκάρδιος, ζωντανός και εμπνέει αισιοδοξία.

Ακόμα και αν δεν έχεις έμφυτα τα χαρακτηριστικά ενός πωλητή, οι δεξιότητες στις πωλήσεις διδάσκονται μέσα από στοχευμένη εκπαίδευση που μπορεί να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις όλων των κλάδων. Η εμπειρία και η συνεχής επαφή με τους πελάτες βοηθούν στο να εξασκείς τις δεξιότητες επικοινωνίας και πωλήσεων και να βελτιώνεσαι.

 

Η συμβουλή του HR Expert

Για μια επιτυχημένη καριέρα στις πωλήσεις αρχικά χρειάζεται να αγαπάτε την επικοινωνία και τη συναναστροφή με τους άλλους ανθρώπους. Είναι ένας κλάδος που βρίσκεται διαρκώς σε αυξανόμενη ζήτηση, γεμάτος προκλήσεις και ανατροπές. Το μόνο σίγουρο είναι πως η εξωστρέφεια και η καλή διάθεση είναι προαπαιτούμενα στοιχεία.

Η εργασία στις πωλήσεις είναι ιδανική για άτομα που διαθέτουν άριστες επικοινωνιακές δεξιότητες και τους χαρακτηρίζει μια φυσική περιέργεια και ενθουσιασμός για το αντικείμενο τους. Οι σύγχρονοι πωλητές παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων γιατί λειτουργούν ως πρεσβευτές της κουλτούρας των εταιρειών ενώ ταυτόχρονα καλύπτουν τις ανάγκες  των πελατών.

Ο κλάδος των πωλήσεων απαιτεί οργάνωση, προσήλωση, υπομονή, επιμονή, μεθοδικότητα, πάθος, ευχέρεια λόγου, όραμα, ευγένεια και διαρκή εκπαίδευση.  Ένας αγενής πωλητής μπορεί να καταστρέψει τη φήμη και την αξιοπιστία μιας επιχείρησης.

Δεν είναι τυχαίο που πολλές επιχειρήσεις σε όλους τους κλάδους επενδύουν στη δια βίου εκπαίδευση του τμήματος πωλήσεων. Βλέπουμε συχνά ότι οι εταιρείες προσλαμβάνουν άμεσα τους υποψηφίους που έχουν επενδύσει στην προσωπική τους εξέλιξη και ανάπτυξη γνώσεων.

Υπάρχουν σημαντικές μελέτες που αναφέρονται διεξοδικά σε αυτό: «Στη σύγχρονη εκδοχή του επαγγέλματος, οι πωλητές οφείλουν να εξοικειώνονται με τη χρήση των νέων τεχνολογιών, να αφομοιώνουν νέες τεχνικές πωλήσεων και μάρκετινγκ και να διατηρούν επαρκή γνώση για τα χαρακτηριστικά των προϊόντων που πωλούν τα οποία, λόγω της τεχνολογικής εξέλιξης, μεταβάλλονται αρκετά συχνά» τονίζει ο ΣΕΒ.

 

Γίνε ένας επιτυχημένος επαγγελματίας πώλησης με την INGROUP

Αν οι πωλήσεις είναι μια δραστηριότητα που σε ενθουσιάζει και θέλεις να κάνεις καριέρα στον κλάδο, επικοινώνησε σήμερα με την ομάδα της INGROUP. Στην INGROUP θα βρεις θέσεις εργασίας τόσο για εποχικό προσωπικό στις πωλήσεις όσο και για μόνιμο αλλά και την κατάλληλη εκπαίδευση για την ανάπτυξη και βελτίωση των δεξιοτήτων στις πωλήσεις.

 

 

 

 

 

 

 

Διαβάστε επίσης

Human Resources

“Loud quitting” – Τι είναι και πώς επηρεάζει τις εταιρείες

Trade Marketing

Summer Plan: Visual Merchandising Tips

Μετάκληση Εργαζομένων

Βιομηχανία: Έλλειψη εργαζομένων – Λύση το Ανθρώπινο Δυναμικό από Τρίτες Χώρες

Αναζήτηση

BI